Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %25,3 %1 697 00068 %
Yle TV27,6 %7,7 %1 473 00059 %
Yle Teema2,7 %2,7 %851 00034 %
Yle Fem1,3 %1,6 %757 00030 %
Yle yhteensä42,3 %37,3 %1 907 00077 %
MTV317,1 %21,7 %1 751 00070 %
Sub3,0 %3,2 %1 165 00047 %
AVA3,2 %3,1 %932 00037 %
C More Total1,5 %2,0 %249 00010 %
MTV yhteensä24,7 %29,9 %1 918 00077 %
Nelonen7,5 %8,6 %1 571 00063 %
Jim3,2 %3,7 %1 053 00042 %
Liv4,2 %4,0 %1 128 00045 %
Hero1,2 %1,2 %627 00025 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %52 0002 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %17,7 %1 833 00074 %
TV52,2 %2,7 %990 00040 %
Kutonen1,7 %1,6 %705 00028 %
Frii2,9 %2,8 %622 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0002 %
TLC1,6 %1,6 %641 00026 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,1 %1 428 00057 %
STAR Channel2,4 %1,9 %705 00028 %
National Geographic Channel1,8 %1,1 %570 00023 %
Disney Finland4,2 %3,0 %947 00038 %
Music TV0,3 %0,2 %97 0004 %
Muut3,1 %2,8 %709 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 167 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.