Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %22,3 %1 621 00065 %
Yle TV214,8 %16,1 %1 631 00066 %
Yle Teema2,7 %2,9 %851 00034 %
Yle Fem1,4 %1,6 %700 00028 %
Yle yhteensä47,3 %42,8 %1 937 00078 %
MTV316,5 %20,7 %1 679 00068 %
Sub2,7 %2,9 %1 057 00043 %
AVA3,1 %2,7 %801 00032 %
C More Total0,5 %0,4 %151 0006 %
MTV yhteensä22,8 %26,7 %1 847 00074 %
Nelonen6,8 %7,5 %1 484 00060 %
Jim2,9 %3,7 %926 00037 %
Liv4,0 %4,4 %1 027 00041 %
Hero1,3 %1,4 %603 00024 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %62 0003 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,0 %1 722 00069 %
TV52,0 %2,2 %877 00035 %
Kutonen1,5 %1,4 %640 00026 %
Frii2,7 %2,7 %535 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0001 %
TLC1,6 %1,5 %611 00025 %
Warner Bros. Discovery7,9 %8,0 %1 285 00052 %
STAR Channel2,2 %1,9 %689 00028 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %521 00021 %
Disney Finland3,7 %2,9 %899 00036 %
Music TV0,4 %0,2 %114 0005 %
Muut2,8 %2,4 %672 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 144 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.