Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 192 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %8,4 %710 00052 %
Yle TV228,9 %32,9 %931 00068 %
Yle Teema1,3 %0,9 %315 00023 %
Yle Fem0,8 %0,8 %270 00020 %
Yle yhteensä41,6 %43,0 %1 050 00077 %
MTV311,2 %13,3 %828 00061 %
Sub4,2 %4,4 %597 00044 %
AVA2,6 %2,3 %386 00028 %
C More Total0,8 %0,6 %91 0007 %
MTV yhteensä18,8 %20,7 %996 00073 %
Nelonen8,6 %9,3 %811 00059 %
Jim3,8 %3,9 %513 00038 %
Liv3,9 %4,4 %509 00037 %
Hero1,5 %1,6 %299 00022 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %40 0003 %
Nelonen Media yhteensä17,9 %19,3 %939 00069 %
TV53,3 %3,0 %472 00034 %
Kutonen3,2 %2,8 %417 00031 %
Frii2,3 %1,8 %250 00018 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %43 0003 %
TLC1,3 %1,2 %292 00021 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,4 %735 00054 %
STAR Channel4,5 %3,7 %444 00032 %
National Geographic Channel3,1 %1,6 %322 00024 %
Disney Finland7,6 %5,3 %563 00041 %
Music TV0,8 %0,5 %119 0009 %
Muut2,7 %1,8 %347 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 192 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.