Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %27,2 %3 219 00066 %
Yle TV25,7 %5,0 %2 854 00058 %
Yle Teema2,7 %2,7 %1 812 00037 %
Yle Fem1,0 %1,1 %1 296 00027 %
Yle yhteensä41,4 %36,0 %3 612 00074 %
MTV315,6 %20,1 %3 420 00070 %
Sub3,7 %4,0 %2 303 00047 %
AVA2,1 %2,1 %1 604 00033 %
C More Total1,0 %0,9 %397 0008 %
MTV yhteensä22,4 %27,2 %3 738 00077 %
Nelonen8,8 %10,6 %3 212 00066 %
Jim3,3 %3,7 %2 035 00042 %
Liv3,0 %3,3 %1 971 00040 %
Hero1,4 %1,6 %1 325 00027 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %137 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,3 %3 596 00074 %
TV53,2 %3,3 %2 034 00042 %
Kutonen2,6 %2,7 %1 566 00032 %
Frii2,1 %2,2 %1 259 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %105 0002 %
TLC1,0 %1,1 %1 135 00023 %
Warner Bros. Discovery9,9 %10,0 %2 746 00056 %
STAR Channel3,0 %2,4 %1 659 00034 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %1 353 00028 %
Disney Finland5,7 %4,4 %2 127 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %214 0004 %
Muut3,6 %2,9 %1 420 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 242 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.