Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,3 %15,0 %1 571 00061 %
Yle TV237,5 %45,7 %1 855 00072 %
Yle Teema1,9 %1,2 %949 00037 %
Yle Fem1,0 %1,1 %743 00029 %
Yle yhteensä60,7 %63,0 %2 056 00080 %
MTV38,7 %10,2 %1 651 00064 %
Sub3,4 %3,6 %1 226 00047 %
AVA1,0 %0,9 %733 00028 %
C More Total2,6 %1,8 %344 00013 %
MTV yhteensä15,7 %16,6 %1 849 00072 %
Nelonen4,0 %3,9 %1 388 00054 %
Jim1,8 %2,0 %896 00035 %
Liv1,3 %1,5 %865 00034 %
Hero1,1 %1,5 %645 00025 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %82 0003 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %9,0 %1 626 00063 %
TV52,1 %2,0 %1 031 00040 %
Kutonen2,5 %2,4 %904 00035 %
Frii1,1 %0,9 %598 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %67 0003 %
TLC0,4 %0,3 %458 00018 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,9 %1 345 00052 %
STAR Channel2,2 %1,3 %842 00033 %
National Geographic Channel3,1 %1,7 %780 00030 %
Disney Finland5,3 %3,0 %1 111 00043 %
Music TV0,3 %0,1 %132 0005 %
Muut3,3 %2,4 %820 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 237 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.