Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 215 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,3 %16,4 %1 594 00062 %
Yle TV234,7 %43,4 %1 897 00073 %
Yle Teema1,8 %1,2 %972 00038 %
Yle Fem1,0 %1,1 %700 00027 %
Yle yhteensä58,8 %62,1 %2 062 00080 %
MTV39,1 %10,9 %1 600 00062 %
Sub3,6 %4,0 %1 246 00048 %
AVA1,2 %1,3 %679 00026 %
C More Total2,7 %1,2 %358 00014 %
MTV yhteensä16,7 %17,4 %1 811 00070 %
Nelonen4,6 %4,2 %1 442 00056 %
Jim1,9 %2,1 %916 00035 %
Liv1,5 %1,7 %884 00034 %
Hero1,1 %1,5 %667 00026 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %64 0002 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %9,6 %1 657 00064 %
TV51,9 %1,8 %972 00038 %
Kutonen2,2 %1,9 %899 00035 %
Frii1,1 %0,9 %580 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %66 0003 %
TLC0,3 %0,3 %503 00019 %
Warner Bros. Discovery5,8 %4,9 %1 326 00051 %
STAR Channel2,4 %1,6 %816 00032 %
National Geographic Channel3,3 %1,8 %787 00030 %
Disney Finland5,7 %3,3 %1 095 00042 %
Music TV0,4 %0,1 %165 0006 %
Muut3,4 %2,5 %784 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 215 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.