Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 342 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %17,4 %1 201 00083 %
Yle TV226,7 %33,0 %1 148 00080 %
Yle Teema2,1 %1,9 %721 00050 %
Yle Fem1,3 %1,5 %563 00039 %
Yle yhteensä52,3 %53,8 %1 298 00090 %
MTV311,0 %13,4 %1 168 00081 %
Sub3,6 %3,7 %869 00060 %
AVA2,9 %3,4 %610 00042 %
C More Total2,0 %0,9 %194 00013 %
MTV yhteensä19,4 %21,5 %1 234 00086 %
Nelonen4,8 %4,6 %1 013 00070 %
Jim2,0 %2,0 %665 00046 %
Liv3,5 %3,5 %730 00051 %
Hero1,6 %2,1 %562 00039 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %52 0004 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %12,3 %1 126 00078 %
TV52,6 %2,4 %799 00055 %
Kutonen2,0 %1,5 %633 00044 %
Frii2,3 %2,1 %526 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %41 0003 %
TLC0,9 %1,0 %391 00027 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,1 %956 00066 %
STAR Channel2,2 %1,6 %533 00037 %
National Geographic Channel3,2 %1,7 %569 00039 %
Disney Finland5,4 %3,3 %728 00050 %
Music TV0,1 %0,0 %51 0004 %
Muut2,9 %2,1 %501 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 342 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.