Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 271 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %20,0 %1 625 00061 %
Yle TV220,8 %24,9 %1 745 00065 %
Yle Teema2,7 %2,0 %894 00034 %
Yle Fem1,5 %1,8 %744 00028 %
Yle yhteensä50,5 %48,7 %2 069 00078 %
MTV313,8 %17,1 %1 707 00064 %
Sub3,2 %3,3 %1 094 00041 %
AVA2,8 %2,9 %777 00029 %
C More Total1,1 %0,4 %242 0009 %
MTV yhteensä20,8 %23,8 %1 904 00071 %
Nelonen5,5 %5,7 %1 422 00053 %
Jim2,8 %3,2 %874 00033 %
Liv4,1 %3,9 %1 019 00038 %
Hero1,2 %1,5 %600 00022 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %51 0002 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %14,3 %1 690 00063 %
TV52,1 %2,3 %1 006 00038 %
Kutonen1,2 %1,2 %630 00024 %
Frii2,8 %2,8 %575 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %45 0002 %
TLC1,4 %1,3 %582 00022 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,7 %1 363 00051 %
STAR Channel2,7 %1,9 %647 00024 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %587 00022 %
Disney Finland4,4 %3,2 %899 00034 %
Music TV0,1 %0,1 %90 0003 %
Muut2,8 %2,2 %620 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 271 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.