Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 169 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %20,5 %3 282 00067 %
Yle TV225,4 %30,5 %3 444 00071 %
Yle Teema1,9 %1,5 %1 682 00034 %
Yle Fem1,1 %1,3 %1 451 00030 %
Yle yhteensä53,7 %53,8 %3 913 00080 %
MTV311,8 %14,4 %3 226 00066 %
Sub3,7 %4,1 %2 397 00049 %
AVA1,7 %1,6 %1 459 00030 %
C More Total1,7 %0,8 %531 00011 %
MTV yhteensä18,9 %20,9 %3 570 00073 %
Nelonen5,3 %6,0 %2 750 00056 %
Jim2,1 %2,0 %1 778 00036 %
Liv2,9 %2,8 %1 920 00039 %
Hero1,2 %1,5 %1 277 00026 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,2 %147 0003 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %12,5 %3 269 00067 %
TV51,8 %1,4 %1 785 00037 %
Kutonen1,8 %1,8 %1 492 00031 %
Frii2,2 %2,1 %1 227 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %92 0002 %
TLC1,0 %0,9 %1 066 00022 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,4 %2 554 00052 %
STAR Channel2,5 %1,7 %1 472 00030 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 346 00028 %
Disney Finland5,3 %3,5 %1 979 00041 %
Music TV0,3 %0,1 %235 0005 %
Muut3,1 %2,7 %1 434 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 169 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.