Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 056 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,6 %18,9 %1 610 00067 %
Yle TV231,2 %38,6 %1 805 00075 %
Yle Teema1,6 %1,2 %854 00036 %
Yle Fem0,9 %1,0 %721 00030 %
Yle yhteensä57,2 %59,7 %1 959 00082 %
MTV310,1 %11,7 %1 596 00067 %
Sub4,1 %4,5 %1 277 00053 %
AVA0,9 %0,9 %677 00028 %
C More Total2,3 %1,1 %316 00013 %
MTV yhteensä17,4 %18,2 %1 760 00073 %
Nelonen4,8 %5,5 %1 366 00057 %
Jim2,2 %2,0 %919 00038 %
Liv1,7 %1,6 %882 00037 %
Hero1,0 %1,2 %645 00027 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %98 0004 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %10,6 %1 610 00067 %
TV51,5 %1,1 %916 00038 %
Kutonen2,3 %2,1 %868 00036 %
Frii1,4 %1,3 %608 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %57 0002 %
TLC0,3 %0,2 %498 00021 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,2 %1 299 00054 %
STAR Channel2,3 %1,7 %785 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,0 %769 00032 %
Disney Finland5,7 %3,6 %1 073 00045 %
Music TV0,4 %0,1 %145 0006 %
Muut3,3 %2,5 %777 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 056 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.