Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 130 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,1 %14,7 %1 572 00061 %
Yle TV242,1 %45,2 %1 701 00066 %
Yle Teema1,6 %0,8 %862 00033 %
Yle Fem0,9 %1,3 %703 00027 %
Yle yhteensä62,6 %62,0 %1 942 00075 %
MTV37,5 %9,6 %1 596 00062 %
Sub2,9 %3,1 %1 156 00045 %
AVA0,9 %0,8 %690 00027 %
C More Total0,9 %0,6 %233 0009 %
MTV yhteensä12,1 %14,2 %1 832 00071 %
Nelonen5,7 %6,9 %1 467 00057 %
Jim1,8 %1,6 %876 00034 %
Liv1,0 %1,0 %740 00029 %
Hero1,5 %1,9 %635 00025 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %107 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,6 %1 689 00065 %
TV51,8 %1,6 %947 00037 %
Kutonen2,2 %2,3 %884 00034 %
Frii1,2 %1,1 %552 00021 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %124 0005 %
TLC0,3 %0,3 %422 00016 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,7 %1 372 00053 %
STAR Channel2,7 %2,3 %870 00034 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %778 00030 %
Disney Finland5,8 %4,4 %1 130 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %125 0005 %
Muut3,0 %2,1 %740 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 130 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.