Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,5 %17,1 %1 631 00061 %
Yle TV231,5 %33,3 %1 643 00062 %
Yle Teema2,0 %1,1 %801 00030 %
Yle Fem1,1 %1,6 %732 00027 %
Yle yhteensä56,2 %53,1 %2 033 00076 %
MTV311,6 %15,0 %1 706 00064 %
Sub2,7 %2,4 %1 054 00040 %
AVA2,3 %2,4 %760 00028 %
C More Total0,6 %0,4 %140 0005 %
MTV yhteensä17,1 %20,1 %1 924 00072 %
Nelonen6,1 %7,5 %1 439 00054 %
Jim2,2 %2,5 %840 00031 %
Liv2,9 %2,9 %953 00036 %
Hero1,1 %1,5 %584 00022 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %55 0002 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,4 %1 711 00064 %
TV51,7 %1,4 %867 00033 %
Kutonen1,3 %1,4 %655 00025 %
Frii2,6 %2,6 %594 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0002 %
TLC1,3 %1,3 %555 00021 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,9 %1 271 00048 %
STAR Channel2,7 %2,4 %773 00029 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %578 00022 %
Disney Finland4,2 %3,5 %1 005 00038 %
Music TV0,2 %0,2 %128 0005 %
Muut2,9 %1,8 %629 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 262 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.