Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 319 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,1 %15,1 %1 150 00080 %
Yle TV236,7 %39,8 %1 082 00075 %
Yle Teema1,3 %0,8 %594 00041 %
Yle Fem1,1 %1,4 %552 00038 %
Yle yhteensä58,2 %57,1 %1 263 00088 %
MTV39,5 %12,3 %1 109 00077 %
Sub2,8 %2,9 %790 00055 %
AVA1,9 %1,9 %607 00042 %
C More Total0,4 %0,3 %107 0007 %
MTV yhteensä14,7 %17,4 %1 199 00083 %
Nelonen6,4 %7,6 %994 00069 %
Jim1,9 %1,6 %650 00045 %
Liv2,1 %2,3 %666 00046 %
Hero1,7 %2,3 %520 00036 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %62 0004 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,8 %1 120 00078 %
TV52,0 %1,4 %705 00049 %
Kutonen2,1 %1,8 %641 00044 %
Frii2,1 %1,9 %471 00033 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %54 0004 %
TLC0,8 %0,7 %352 00024 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,2 %949 00066 %
STAR Channel2,4 %2,2 %587 00041 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %506 00035 %
Disney Finland4,8 %3,6 %742 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %56 0004 %
Muut2,7 %1,8 %439 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 319 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.