Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,6 %1 662 00064 %
Yle TV28,2 %7,1 %1 658 00064 %
Yle Teema2,1 %1,6 %938 00036 %
Yle Fem1,1 %1,4 %720 00028 %
Yle yhteensä40,0 %34,6 %1 952 00076 %
MTV312,9 %16,0 %1 685 00065 %
Sub4,3 %4,6 %1 304 00050 %
AVA1,5 %1,4 %740 00029 %
C More Total1,4 %1,1 %276 00011 %
MTV yhteensä20,1 %23,1 %1 863 00072 %
Nelonen9,8 %12,7 %1 540 00060 %
Jim2,6 %3,0 %988 00038 %
Liv2,2 %2,4 %943 00036 %
Hero1,8 %2,7 %734 00028 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %115 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %21,2 %1 769 00069 %
TV53,7 %4,0 %1 099 00043 %
Kutonen3,5 %3,5 %1 003 00039 %
Frii1,6 %1,7 %603 00023 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %114 0004 %
TLC0,5 %0,5 %449 00017 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,5 %1 438 00056 %
STAR Channel3,5 %2,8 %912 00035 %
National Geographic Channel4,5 %3,1 %859 00033 %
Disney Finland8,0 %5,9 %1 196 00046 %
Music TV0,4 %0,3 %112 0004 %
Muut4,7 %4,5 %898 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 190 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.