Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 452 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %24,9 %3 354 00064 %
Yle TV27,8 %6,4 %3 288 00063 %
Yle Teema2,1 %1,5 %1 771 00034 %
Yle Fem1,3 %1,6 %1 452 00028 %
Yle yhteensä40,5 %34,4 %3 936 00075 %
MTV315,1 %19,0 %3 432 00065 %
Sub3,7 %3,8 %2 498 00048 %
AVA2,1 %1,9 %1 532 00029 %
C More Total1,1 %0,9 %440 0008 %
MTV yhteensä22,0 %25,5 %3 819 00073 %
Nelonen9,1 %11,7 %3 041 00058 %
Jim2,5 %2,9 %1 924 00037 %
Liv3,1 %3,3 %2 002 00038 %
Hero1,8 %2,6 %1 412 00027 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %195 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,7 %3 558 00068 %
TV53,2 %3,5 %2 078 00040 %
Kutonen2,5 %2,5 %1 722 00033 %
Frii2,3 %2,5 %1 238 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %179 0003 %
TLC1,2 %1,2 %1 044 00020 %
Warner Bros. Discovery9,7 %10,1 %2 835 00054 %
STAR Channel3,3 %2,8 %1 694 00032 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %1 515 00029 %
Disney Finland6,7 %5,2 %2 254 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %209 0004 %
Muut4,1 %3,9 %1 654 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 452 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.