Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 154 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %25,1 %3 259 00067 %
Yle TV27,3 %6,5 %3 068 00063 %
Yle Teema2,1 %1,5 %1 756 00036 %
Yle Fem1,3 %1,5 %1 413 00029 %
Yle yhteensä40,5 %34,6 %3 678 00075 %
MTV315,3 %19,2 %3 294 00067 %
Sub3,6 %3,7 %2 391 00049 %
AVA2,1 %1,9 %1 514 00031 %
C More Total1,0 %0,8 %375 0008 %
MTV yhteensä22,1 %25,6 %3 610 00074 %
Nelonen9,0 %11,6 %2 879 00059 %
Jim2,6 %2,9 %1 892 00039 %
Liv3,2 %3,3 %1 959 00040 %
Hero1,8 %2,6 %1 397 00029 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %158 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %20,6 %3 365 00069 %
TV53,2 %3,5 %2 027 00042 %
Kutonen2,5 %2,5 %1 667 00034 %
Frii2,3 %2,5 %1 227 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %171 0004 %
TLC1,2 %1,2 %1 036 00021 %
Warner Bros. Discovery9,8 %10,1 %2 740 00056 %
STAR Channel3,2 %2,8 %1 577 00032 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %1 486 00030 %
Disney Finland6,6 %5,2 %2 133 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %209 0004 %
Muut3,9 %3,7 %1 566 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 154 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.