Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %25,4 %1 650 00066 %
Yle TV26,9 %5,8 %1 523 00061 %
Yle Teema2,2 %1,4 %830 00033 %
Yle Fem1,4 %1,7 %708 00028 %
Yle yhteensä41,0 %34,4 %1 856 00075 %
MTV317,6 %22,1 %1 684 00068 %
Sub3,0 %3,0 %1 141 00046 %
AVA2,8 %2,4 %789 00032 %
C More Total0,7 %0,5 %137 0005 %
MTV yhteensä24,1 %27,9 %1 855 00075 %
Nelonen8,2 %10,5 %1 417 00057 %
Jim2,5 %2,8 %918 00037 %
Liv4,1 %4,2 %1 043 00042 %
Hero1,8 %2,4 %671 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %61 0002 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %20,1 %1 690 00068 %
TV52,7 %2,9 %950 00038 %
Kutonen1,4 %1,5 %695 00028 %
Frii3,0 %3,3 %635 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %61 0002 %
TLC1,8 %1,8 %591 00024 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,8 %1 342 00054 %
STAR Channel3,0 %2,8 %717 00029 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %646 00026 %
Disney Finland5,3 %4,5 %992 00040 %
Music TV0,2 %0,2 %97 0004 %
Muut3,4 %3,3 %719 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 110 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.