Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %23,7 %3 301 00068 %
Yle TV28,6 %8,6 %3 112 00064 %
Yle Teema2,3 %2,3 %1 746 00036 %
Yle Fem1,2 %1,6 %1 491 00031 %
Yle yhteensä40,9 %36,2 %3 708 00076 %
MTV316,3 %21,1 %3 487 00071 %
Sub3,8 %4,2 %2 514 00052 %
AVA2,1 %2,3 %1 799 00037 %
C More Total2,2 %0,8 %598 00012 %
MTV yhteensä24,4 %28,4 %3 801 00078 %
Nelonen10,1 %13,2 %3 235 00066 %
Jim2,2 %2,0 %1 851 00038 %
Liv2,7 %2,6 %1 932 00040 %
Hero1,4 %1,8 %1 402 00029 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %143 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,8 %3 598 00074 %
TV52,8 %2,4 %2 007 00041 %
Kutonen2,0 %2,2 %1 526 00031 %
Frii2,1 %2,2 %1 284 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %161 0003 %
TLC1,1 %1,0 %1 087 00022 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,0 %2 814 00058 %
STAR Channel2,8 %2,3 %1 668 00034 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %1 393 00029 %
Disney Finland5,8 %4,2 %2 163 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %248 0005 %
Muut3,6 %3,2 %1 538 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 252 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.