Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 204 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %8,7 %746 00055 %
Yle TV210,0 %7,5 %828 00061 %
Yle Teema1,2 %0,9 %239 00017 %
Yle Fem0,7 %0,9 %216 00016 %
Yle yhteensä21,7 %18,1 %981 00072 %
MTV316,1 %19,6 %911 00067 %
Sub6,5 %7,3 %712 00052 %
AVA2,5 %3,1 %412 00030 %
C More Total2,7 %1,0 %163 00012 %
MTV yhteensä27,8 %30,9 %1 050 00077 %
Nelonen15,0 %19,2 %869 00064 %
Jim3,5 %3,2 %492 00036 %
Liv3,6 %3,4 %471 00035 %
Hero1,9 %2,2 %322 00024 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %41 0003 %
Nelonen Media yhteensä24,2 %28,2 %987 00072 %
TV54,2 %3,5 %514 00038 %
Kutonen2,9 %3,5 %429 00031 %
Frii2,1 %1,6 %246 00018 %
The Discovery Channel0,9 %0,8 %78 0006 %
TLC1,6 %1,3 %256 00019 %
Warner Bros. Discovery11,8 %10,7 %794 00058 %
STAR Channel5,9 %5,2 %512 00037 %
National Geographic Channel3,6 %2,2 %384 00028 %
Disney Finland9,5 %7,4 %642 00047 %
Music TV0,8 %0,7 %116 0009 %
Muut4,2 %4,1 %316 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 204 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.