Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 109 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,9 %33,3 %1 105 00097 %
Yle TV28,7 %9,6 %970 00085 %
Yle Teema3,0 %3,4 %710 00062 %
Yle Fem1,5 %2,1 %648 00057 %
Yle yhteensä54,1 %48,4 %1 107 00097 %
MTV317,6 %23,6 %1 037 00091 %
Sub2,1 %2,4 %668 00058 %
AVA1,5 %1,2 %530 00046 %
C More Total2,0 %0,9 %171 00015 %
MTV yhteensä23,2 %28,1 %1 060 00093 %
Nelonen5,8 %7,6 %885 00077 %
Jim1,7 %1,7 %592 00052 %
Liv2,3 %2,5 %618 00054 %
Hero0,7 %1,0 %387 00034 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %43 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,8 %984 00086 %
TV51,4 %1,3 %532 00047 %
Kutonen1,4 %1,7 %391 00034 %
Frii1,9 %2,2 %398 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0003 %
TLC0,8 %0,7 %334 00029 %
Warner Bros. Discovery5,7 %6,0 %734 00064 %
STAR Channel1,0 %0,6 %364 00032 %
National Geographic Channel2,1 %1,1 %375 00033 %
Disney Finland3,0 %1,7 %520 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %26 0002 %
Muut3,0 %2,9 %553 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 109 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.