Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 057 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,0 %1 593 00067 %
Yle TV28,8 %9,3 %1 543 00064 %
Yle Teema2,4 %2,4 %897 00037 %
Yle Fem1,1 %1,4 %740 00031 %
Yle yhteensä40,8 %37,1 %1 803 00075 %
MTV313,7 %17,3 %1 695 00071 %
Sub4,1 %4,9 %1 299 00054 %
AVA1,5 %1,7 %845 00035 %
C More Total3,2 %1,4 %347 00014 %
MTV yhteensä22,5 %25,2 %1 859 00078 %
Nelonen10,5 %14,1 %1 592 00066 %
Jim2,1 %2,1 %938 00039 %
Liv1,7 %1,8 %879 00037 %
Hero1,4 %1,9 %723 00030 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %96 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %20,0 %1 745 00073 %
TV53,1 %3,0 %1 062 00044 %
Kutonen2,9 %3,1 %915 00038 %
Frii1,5 %1,5 %625 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %105 0004 %
TLC0,6 %0,4 %478 00020 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,5 %1 451 00061 %
STAR Channel3,2 %2,6 %894 00037 %
National Geographic Channel4,2 %2,5 %773 00032 %
Disney Finland7,4 %5,1 %1 142 00048 %
Music TV0,5 %0,3 %138 0006 %
Muut4,2 %3,7 %836 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 057 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.