Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %21,7 %3 311 00068 %
Yle TV211,3 %14,2 %3 316 00068 %
Yle Teema1,9 %1,9 %1 699 00035 %
Yle Fem1,3 %1,5 %1 434 00029 %
Yle yhteensä42,4 %39,3 %3 825 00078 %
MTV316,9 %21,5 %3 546 00073 %
Sub3,3 %3,4 %2 353 00048 %
AVA2,4 %2,3 %1 722 00035 %
C More Total2,5 %1,2 %566 00012 %
MTV yhteensä25,1 %28,2 %3 869 00079 %
Nelonen9,6 %12,8 %3 255 00067 %
Jim1,8 %1,6 %1 737 00036 %
Liv2,9 %2,4 %2 028 00042 %
Hero1,2 %1,5 %1 236 00025 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %114 0002 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,4 %3 622 00074 %
TV52,0 %1,8 %2 031 00042 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 479 00030 %
Frii2,1 %2,0 %1 267 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %147 0003 %
TLC0,9 %0,8 %1 112 00023 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,0 %2 720 00056 %
STAR Channel2,9 %2,5 %1 784 00037 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 354 00028 %
Disney Finland5,5 %4,2 %2 209 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %217 0004 %
Muut3,2 %2,5 %1 376 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 348 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.