Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 668 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %21,5 %3 436 00065 %
Yle TV211,6 %14,1 %3 551 00068 %
Yle Teema1,9 %1,9 %1 724 00033 %
Yle Fem1,3 %1,5 %1 498 00029 %
Yle yhteensä42,2 %39,0 %4 095 00078 %
MTV316,8 %21,4 %3 756 00072 %
Sub3,4 %3,4 %2 469 00047 %
AVA2,4 %2,3 %1 755 00033 %
C More Total2,5 %1,2 %608 00012 %
MTV yhteensä25,1 %28,3 %4 120 00078 %
Nelonen9,8 %13,0 %3 432 00065 %
Jim1,8 %1,6 %1 770 00034 %
Liv2,9 %2,4 %2 085 00040 %
Hero1,2 %1,5 %1 264 00024 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %128 0002 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,5 %3 832 00073 %
TV51,9 %1,8 %2 100 00040 %
Kutonen2,0 %1,9 %1 552 00030 %
Frii2,0 %2,0 %1 285 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %161 0003 %
TLC0,9 %0,8 %1 123 00021 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,1 %2 843 00054 %
STAR Channel3,0 %2,5 %1 867 00036 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 405 00027 %
Disney Finland5,6 %4,2 %2 318 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %220 0004 %
Muut3,3 %2,6 %1 452 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 668 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.