Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 647 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %23,8 %3 422 00065 %
Yle TV27,8 %6,9 %3 343 00064 %
Yle Teema1,5 %1,4 %1 627 00031 %
Yle Fem1,2 %1,4 %1 576 00030 %
Yle yhteensä38,9 %33,4 %3 996 00076 %
MTV317,0 %21,4 %3 742 00071 %
Sub3,4 %3,3 %2 437 00046 %
AVA2,3 %2,7 %1 857 00035 %
C More Total0,9 %0,9 %386 0007 %
MTV yhteensä23,7 %28,3 %4 085 00078 %
Nelonen14,3 %18,1 %3 640 00069 %
Jim2,3 %2,0 %1 956 00037 %
Liv2,3 %2,0 %2 068 00039 %
Hero1,2 %1,5 %1 311 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,0 %23,6 %3 932 00075 %
TV52,4 %2,1 %2 106 00040 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 604 00031 %
Frii1,8 %1,7 %1 174 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %121 0002 %
TLC0,9 %0,9 %1 098 00021 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,1 %2 918 00056 %
STAR Channel3,0 %2,1 %1 803 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 381 00026 %
Disney Finland5,4 %3,7 %2 316 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %200 0004 %
Muut3,8 %3,7 %1 578 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 647 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.