Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 364 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,6 %1 254 00087 %
Yle TV25,8 %6,2 %1 089 00076 %
Yle Teema1,6 %1,5 %652 00045 %
Yle Fem1,3 %1,4 %591 00041 %
Yle yhteensä36,8 %32,7 %1 307 00091 %
MTV315,9 %19,4 %1 189 00083 %
Sub3,3 %3,1 %850 00059 %
AVA2,6 %3,2 %689 00048 %
C More Total1,0 %0,7 %129 0009 %
MTV yhteensä22,7 %26,4 %1 254 00087 %
Nelonen16,6 %20,6 %1 128 00078 %
Jim2,0 %1,7 %667 00046 %
Liv2,5 %2,1 %769 00053 %
Hero1,6 %2,0 %554 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,6 %26,4 %1 229 00085 %
TV52,9 %2,4 %751 00052 %
Kutonen2,3 %1,9 %634 00044 %
Frii2,1 %2,2 %472 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0002 %
TLC0,9 %0,9 %443 00031 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,7 %1 001 00069 %
STAR Channel2,4 %1,7 %599 00042 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %542 00038 %
Disney Finland5,1 %3,5 %790 00055 %
Music TV0,1 %0,1 %48 0003 %
Muut3,7 %3,2 %508 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 364 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.