Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 094 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,2 %34,8 %1 078 00094 %
Yle TV27,6 %7,0 %937 00082 %
Yle Teema1,9 %2,0 %628 00055 %
Yle Fem1,3 %1,6 %603 00053 %
Yle yhteensä53,0 %45,5 %1 089 00095 %
MTV317,5 %23,3 %1 008 00088 %
Sub1,6 %1,4 %570 00050 %
AVA1,8 %1,7 %533 00047 %
C More Total0,8 %0,9 %105 0009 %
MTV yhteensä21,7 %27,3 %1 037 00091 %
Nelonen8,7 %11,6 %922 00081 %
Jim1,6 %1,7 %619 00054 %
Liv1,5 %1,5 %557 00049 %
Hero0,7 %1,0 %363 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,7 %967 00085 %
TV51,5 %1,5 %611 00053 %
Kutonen1,4 %1,5 %408 00036 %
Frii1,7 %1,7 %366 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %22 0002 %
TLC0,6 %0,6 %327 00029 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,7 %772 00067 %
STAR Channel1,1 %0,9 %379 00033 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %363 00032 %
Disney Finland3,1 %2,1 %542 00047 %
Music TV0,2 %0,0 %24 0002 %
Muut3,5 %3,6 %536 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 094 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.