Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 232 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %24,3 %1 690 00068 %
Yle TV27,2 %5,9 %1 581 00064 %
Yle Teema1,4 %1,4 %759 00031 %
Yle Fem1,3 %1,5 %784 00032 %
Yle yhteensä39,4 %33,2 %1 922 00077 %
MTV319,6 %24,5 %1 873 00075 %
Sub3,0 %2,9 %1 121 00045 %
AVA3,1 %3,4 %1 018 00041 %
C More Total0,4 %0,4 %142 0006 %
MTV yhteensä26,2 %31,2 %2 017 00081 %
Nelonen13,1 %16,5 %1 748 00070 %
Jim2,2 %2,0 %958 00039 %
Liv3,2 %2,8 %1 134 00046 %
Hero1,1 %1,5 %632 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,7 %22,8 %1 908 00077 %
TV52,4 %2,0 %1 044 00042 %
Kutonen1,1 %1,1 %624 00025 %
Frii2,3 %2,2 %623 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0002 %
TLC1,5 %1,4 %624 00025 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,0 %1 426 00057 %
STAR Channel2,6 %1,9 %836 00034 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %585 00024 %
Disney Finland4,2 %3,1 %1 079 00043 %
Music TV0,1 %0,1 %100 0004 %
Muut2,7 %2,6 %677 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 232 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.