Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 361 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %21,9 %1 233 00086 %
Yle TV29,9 %12,8 %1 106 00077 %
Yle Teema2,3 %2,2 %689 00048 %
Yle Fem1,5 %1,6 %599 00042 %
Yle yhteensä40,8 %38,5 %1 295 00090 %
MTV315,7 %19,8 %1 201 00083 %
Sub3,6 %3,7 %849 00059 %
AVA3,0 %3,1 %689 00048 %
C More Total2,4 %0,9 %195 00014 %
MTV yhteensä24,6 %27,4 %1 270 00088 %
Nelonen10,6 %13,8 %1 116 00077 %
Jim1,7 %1,5 %645 00045 %
Liv2,8 %2,1 %739 00051 %
Hero1,4 %1,9 %516 00036 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %42 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,2 %1 184 00082 %
TV52,2 %2,0 %786 00055 %
Kutonen2,3 %1,9 %583 00040 %
Frii2,5 %2,5 %542 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %43 0003 %
TLC1,1 %1,0 %468 00033 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,8 %964 00067 %
STAR Channel3,0 %2,5 %653 00045 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %556 00039 %
Disney Finland5,8 %4,4 %826 00057 %
Music TV0,2 %0,1 %52 0004 %
Muut3,3 %2,5 %454 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 361 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.