Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 361 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,7 %1 259 00087 %
Yle TV27,6 %7,7 %1 087 00075 %
Yle Teema1,5 %1,7 %715 00050 %
Yle Fem1,0 %1,3 %576 00040 %
Yle yhteensä37,7 %34,5 %1 301 00090 %
MTV316,0 %20,4 %1 232 00085 %
Sub3,4 %3,1 %860 00060 %
AVA3,0 %3,6 %748 00052 %
C More Total2,1 %0,6 %207 00014 %
MTV yhteensä24,4 %27,8 %1 280 00089 %
Nelonen11,4 %14,2 %1 125 00078 %
Jim2,2 %2,0 %721 00050 %
Liv2,7 %2,4 %743 00052 %
Hero1,5 %1,8 %572 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %20,4 %1 206 00084 %
TV54,0 %4,2 %859 00060 %
Kutonen2,4 %2,4 %659 00046 %
Frii1,8 %1,8 %507 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0002 %
TLC0,9 %0,8 %430 00030 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,8 %1 037 00072 %
STAR Channel2,4 %2,2 %664 00046 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %556 00039 %
Disney Finland5,3 %3,9 %817 00057 %
Music TV0,1 %0,0 %39 0003 %
Muut4,3 %3,5 %587 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 361 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.