Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 619 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %23,1 %3 550 00068 %
Yle TV28,8 %7,9 %3 416 00065 %
Yle Teema1,5 %1,6 %1 710 00033 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 481 00028 %
Yle yhteensä38,7 %34,0 %4 066 00077 %
MTV317,5 %23,1 %3 858 00073 %
Sub3,4 %3,2 %2 566 00049 %
AVA2,8 %3,2 %1 993 00038 %
C More Total2,0 %0,6 %626 00012 %
MTV yhteensä25,6 %30,1 %4 201 00080 %
Nelonen10,8 %13,9 %3 622 00069 %
Jim2,4 %2,2 %2 060 00039 %
Liv2,5 %2,4 %2 115 00040 %
Hero1,1 %1,3 %1 305 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,9 %3 926 00075 %
TV53,0 %3,3 %2 369 00045 %
Kutonen2,2 %2,3 %1 751 00033 %
Frii1,8 %1,7 %1 308 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %98 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 175 00022 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,5 %3 098 00059 %
STAR Channel2,9 %2,2 %1 951 00037 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 440 00027 %
Disney Finland5,5 %3,9 %2 409 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %205 0004 %
Muut4,0 %3,5 %1 727 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 619 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.