Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 630 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %23,6 %3 557 00068 %
Yle TV28,0 %6,9 %3 396 00065 %
Yle Teema1,8 %1,7 %1 812 00035 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 530 00029 %
Yle yhteensä39,3 %33,3 %4 125 00079 %
MTV318,9 %24,8 %3 876 00074 %
Sub4,0 %3,1 %2 735 00052 %
AVA2,4 %2,6 %2 013 00038 %
C More Total1,3 %1,0 %513 00010 %
MTV yhteensä26,6 %31,5 %4 231 00081 %
Nelonen11,2 %14,7 %3 685 00070 %
Jim2,2 %2,1 %2 225 00042 %
Liv2,3 %2,5 %2 179 00042 %
Hero1,2 %1,4 %1 346 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,7 %3 981 00076 %
TV52,6 %2,7 %2 253 00043 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 781 00034 %
Frii1,6 %1,5 %1 331 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %113 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 144 00022 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,3 %3 074 00059 %
STAR Channel2,7 %1,9 %1 889 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 545 00029 %
Disney Finland5,3 %3,6 %2 475 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %210 0004 %
Muut4,0 %3,5 %1 705 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 630 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.