Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,4 %1 714 00066 %
Yle TV28,6 %7,9 %1 716 00066 %
Yle Teema2,0 %1,8 %935 00036 %
Yle Fem0,9 %1,0 %800 00031 %
Yle yhteensä40,2 %35,1 %2 009 00078 %
MTV316,1 %21,1 %1 851 00072 %
Sub4,8 %4,0 %1 409 00055 %
AVA1,5 %1,7 %916 00035 %
C More Total1,8 %1,5 %299 00012 %
MTV yhteensä24,1 %28,3 %2 050 00079 %
Nelonen10,2 %13,4 %1 782 00069 %
Jim2,3 %2,3 %1 130 00044 %
Liv1,6 %1,9 %991 00038 %
Hero1,2 %1,5 %688 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %19,1 %1 913 00074 %
TV52,9 %3,2 %1 165 00045 %
Kutonen3,2 %3,0 %1 007 00039 %
Frii1,2 %1,2 %673 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %65 0003 %
TLC0,5 %0,5 %534 00021 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,2 %1 528 00059 %
STAR Channel3,0 %2,1 %1 009 00039 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %876 00034 %
Disney Finland6,6 %4,4 %1 305 00051 %
Music TV0,3 %0,1 %104 0004 %
Muut5,2 %4,7 %933 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 242 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.