Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %23,1 %1 774 00071 %
Yle TV27,1 %6,0 %1 580 00064 %
Yle Teema1,6 %1,7 %852 00034 %
Yle Fem1,0 %1,1 %702 00028 %
Yle yhteensä38,8 %31,9 %1 988 00080 %
MTV321,5 %27,9 %1 913 00077 %
Sub3,2 %2,3 %1 262 00051 %
AVA3,3 %3,4 %1 081 00043 %
C More Total0,7 %0,5 %202 0008 %
MTV yhteensä28,7 %34,1 %2 048 00082 %
Nelonen11,9 %15,7 %1 800 00072 %
Jim2,2 %1,9 %1 060 00043 %
Liv3,1 %3,0 %1 152 00046 %
Hero1,2 %1,2 %637 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %21,9 %1 962 00079 %
TV52,4 %2,2 %1 065 00043 %
Kutonen1,4 %1,3 %748 00030 %
Frii2,0 %1,8 %655 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC1,3 %1,1 %598 00024 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,6 %1 503 00060 %
STAR Channel2,4 %1,8 %834 00034 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %651 00026 %
Disney Finland4,0 %2,8 %1 117 00045 %
Music TV0,2 %0,2 %107 0004 %
Muut2,8 %2,5 %758 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 244 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.