Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 389 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %22,8 %1 844 00069 %
Yle TV27,4 %6,0 %1 680 00063 %
Yle Teema1,6 %1,7 %877 00033 %
Yle Fem1,0 %1,2 %731 00027 %
Yle yhteensä38,5 %31,6 %2 116 00079 %
MTV321,6 %28,0 %2 026 00076 %
Sub3,3 %2,4 %1 326 00050 %
AVA3,3 %3,4 %1 098 00041 %
C More Total0,9 %0,5 %215 0008 %
MTV yhteensä29,1 %34,3 %2 180 00082 %
Nelonen12,1 %15,9 %1 903 00071 %
Jim2,1 %1,9 %1 095 00041 %
Liv3,0 %3,0 %1 188 00045 %
Hero1,2 %1,2 %658 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %22,0 %2 068 00078 %
TV52,3 %2,2 %1 088 00041 %
Kutonen1,4 %1,3 %773 00029 %
Frii2,0 %1,8 %659 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC1,3 %1,1 %610 00023 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,6 %1 546 00058 %
STAR Channel2,5 %1,8 %880 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %669 00025 %
Disney Finland4,0 %2,8 %1 170 00044 %
Music TV0,2 %0,2 %107 0004 %
Muut2,8 %2,5 %772 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 389 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.