Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 410 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %23,8 %1 771 00066 %
Yle TV26,8 %4,9 %1 711 00064 %
Yle Teema1,6 %1,8 %768 00029 %
Yle Fem0,9 %1,0 %711 00027 %
Yle yhteensä37,7 %31,6 %2 104 00079 %
MTV322,9 %29,2 %2 060 00077 %
Sub3,3 %3,5 %1 276 00048 %
AVA3,0 %3,0 %1 036 00039 %
C More Total1,2 %0,2 %212 0008 %
MTV yhteensä30,4 %35,8 %2 216 00083 %
Nelonen11,7 %14,9 %1 859 00070 %
Jim2,1 %2,1 %1 078 00040 %
Liv2,6 %2,2 %1 142 00043 %
Hero1,1 %1,3 %629 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,5 %2 034 00076 %
TV52,7 %2,7 %1 077 00040 %
Kutonen1,4 %1,2 %736 00028 %
Frii1,9 %1,7 %687 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0002 %
TLC1,3 %1,0 %616 00023 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,9 %1 507 00057 %
STAR Channel2,3 %1,7 %831 00031 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %636 00024 %
Disney Finland3,7 %2,8 %1 101 00041 %
Music TV0,1 %0,1 %106 0004 %
Muut3,0 %2,4 %750 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 410 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.