Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 639 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,9 %3 462 00066 %
Yle TV27,1 %5,5 %3 315 00063 %
Yle Teema1,7 %1,8 %1 626 00031 %
Yle Fem0,8 %0,9 %1 440 00027 %
Yle yhteensä38,2 %33,1 %4 069 00078 %
MTV320,0 %26,3 %3 929 00075 %
Sub3,3 %3,4 %2 620 00050 %
AVA2,2 %2,4 %1 949 00037 %
C More Total2,0 %0,5 %581 00011 %
MTV yhteensä27,5 %32,6 %4 230 00081 %
Nelonen11,0 %14,0 %3 614 00069 %
Jim2,3 %2,4 %2 175 00041 %
Liv2,0 %1,8 %2 152 00041 %
Hero1,3 %1,6 %1 375 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,8 %3 917 00075 %
TV52,6 %2,7 %2 210 00042 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 748 00033 %
Frii1,5 %1,4 %1 360 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %117 0002 %
TLC0,9 %0,7 %1 172 00022 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,4 %3 001 00057 %
STAR Channel2,7 %2,0 %1 816 00035 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 470 00028 %
Disney Finland5,2 %3,7 %2 301 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %210 0004 %
Muut3,9 %3,3 %1 627 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 639 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.