Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 375 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,4 %1 237 00086 %
Yle TV26,0 %5,6 %1 086 00075 %
Yle Teema1,8 %1,9 %681 00047 %
Yle Fem0,8 %0,8 %519 00036 %
Yle yhteensä37,0 %32,8 %1 303 00091 %
MTV319,3 %25,2 %1 276 00089 %
Sub2,9 %2,5 %870 00060 %
AVA2,1 %2,4 %713 00050 %
C More Total1,8 %0,6 %197 00014 %
MTV yhteensä26,1 %30,7 %1 316 00091 %
Nelonen11,4 %14,5 %1 138 00079 %
Jim2,3 %2,4 %761 00053 %
Liv2,2 %1,8 %784 00054 %
Hero1,7 %2,1 %586 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %20,8 %1 215 00084 %
TV53,4 %3,3 %858 00060 %
Kutonen2,5 %2,3 %670 00047 %
Frii1,7 %1,6 %585 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %30 0002 %
TLC0,9 %0,7 %446 00031 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,4 %1 061 00074 %
STAR Channel2,4 %2,0 %635 00044 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %573 00040 %
Disney Finland5,1 %3,8 %776 00054 %
Music TV0,1 %0,0 %62 0004 %
Muut4,3 %3,4 %560 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 375 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.