Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %10,0 %767 00056 %
Yle TV28,7 %6,1 %886 00065 %
Yle Teema0,7 %0,6 %253 00018 %
Yle Fem0,5 %0,6 %263 00019 %
Yle yhteensä20,1 %17,3 %1 052 00077 %
MTV319,2 %24,5 %1 024 00075 %
Sub6,1 %6,3 %742 00054 %
AVA3,4 %4,0 %549 00040 %
C More Total2,3 %0,3 %157 00011 %
MTV yhteensä31,1 %35,1 %1 130 00083 %
Nelonen16,1 %19,4 %1 013 00074 %
Jim3,8 %3,7 %629 00046 %
Liv3,0 %2,9 %577 00042 %
Hero1,3 %1,5 %333 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä24,2 %27,5 %1 094 00080 %
TV54,1 %4,3 %591 00043 %
Kutonen3,6 %3,1 %495 00036 %
Frii1,6 %1,2 %333 00024 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %48 0004 %
TLC1,6 %1,4 %333 00024 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,6 %864 00063 %
STAR Channel5,4 %4,0 %542 00040 %
National Geographic Channel3,2 %1,8 %380 00028 %
Disney Finland8,7 %5,8 %656 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %101 0007 %
Muut4,0 %3,5 %362 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 229 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.