Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 275 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %24,1 %1 715 00069 %
Yle TV26,5 %4,9 %1 631 00066 %
Yle Teema1,6 %1,8 %764 00031 %
Yle Fem0,9 %1,0 %692 00028 %
Yle yhteensä38,0 %31,9 %2 002 00081 %
MTV322,9 %29,0 %1 961 00079 %
Sub3,3 %3,5 %1 235 00050 %
AVA3,1 %3,0 %1 029 00041 %
C More Total1,1 %0,2 %199 0008 %
MTV yhteensä30,3 %35,7 %2 116 00085 %
Nelonen11,5 %14,7 %1 755 00071 %
Jim2,1 %2,1 %1 059 00043 %
Liv2,6 %2,2 %1 107 00045 %
Hero1,1 %1,3 %615 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,2 %1 926 00077 %
TV52,8 %2,7 %1 054 00042 %
Kutonen1,4 %1,2 %718 00029 %
Frii1,9 %1,8 %683 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0002 %
TLC1,3 %1,0 %609 00025 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,0 %1 468 00059 %
STAR Channel2,2 %1,8 %789 00032 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %625 00025 %
Disney Finland3,6 %2,8 %1 052 00042 %
Music TV0,1 %0,1 %106 0004 %
Muut2,9 %2,3 %728 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 275 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.