Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 264 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %23,8 %1 759 00071 %
Yle TV26,5 %4,8 %1 642 00066 %
Yle Teema2,0 %2,3 %873 00035 %
Yle Fem1,2 %1,4 %797 00032 %
Yle yhteensä38,7 %32,4 %2 021 00081 %
MTV322,8 %28,7 %1 956 00079 %
Sub3,2 %3,0 %1 234 00050 %
AVA2,8 %2,8 %1 059 00043 %
C More Total1,0 %0,4 %218 0009 %
MTV yhteensä29,8 %34,9 %2 107 00085 %
Nelonen11,0 %14,1 %1 811 00073 %
Jim2,3 %2,1 %1 052 00042 %
Liv2,9 %3,0 %1 121 00045 %
Hero1,1 %1,3 %653 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,5 %1 939 00078 %
TV52,5 %2,4 %1 059 00043 %
Kutonen1,1 %1,1 %629 00025 %
Frii1,9 %1,7 %667 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0001 %
TLC1,5 %1,2 %647 00026 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,9 %1 459 00059 %
STAR Channel2,4 %2,0 %789 00032 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %586 00024 %
Disney Finland4,0 %3,1 %1 004 00040 %
Music TV0,1 %0,0 %84 0003 %
Muut2,7 %2,2 %768 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 264 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.