Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 091 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,6 %1 676 00070 %
Yle TV26,8 %6,2 %1 603 00067 %
Yle Teema1,8 %2,0 %906 00038 %
Yle Fem1,1 %1,1 %752 00031 %
Yle yhteensä38,1 %35,0 %1 891 00079 %
MTV316,3 %21,5 %1 751 00073 %
Sub3,0 %2,7 %1 238 00052 %
AVA1,7 %1,9 %922 00038 %
C More Total2,9 %1,6 %337 00014 %
MTV yhteensä23,9 %27,7 %1 920 00080 %
Nelonen9,6 %12,4 %1 659 00069 %
Jim2,6 %2,7 %1 124 00047 %
Liv1,5 %1,4 %923 00039 %
Hero1,5 %2,1 %715 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,6 %1 801 00075 %
TV52,7 %2,9 %1 115 00047 %
Kutonen2,9 %2,8 %930 00039 %
Frii1,4 %1,3 %706 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %71 0003 %
TLC0,4 %0,4 %493 00021 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,2 %1 417 00059 %
STAR Channel3,1 %2,3 %893 00037 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %789 00033 %
Disney Finland6,7 %4,8 %1 111 00046 %
Music TV0,4 %0,1 %115 0005 %
Muut6,2 %4,6 %908 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 091 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.