Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 673 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,4 %3 563 00068 %
Yle TV27,1 %5,5 %3 467 00066 %
Yle Teema1,8 %2,1 %1 793 00034 %
Yle Fem1,2 %1,3 %1 597 00030 %
Yle yhteensä38,3 %33,3 %4 177 00080 %
MTV319,6 %25,6 %3 934 00075 %
Sub3,1 %2,9 %2 571 00049 %
AVA2,2 %2,3 %2 002 00038 %
C More Total2,1 %1,0 %602 00011 %
MTV yhteensä27,1 %31,8 %4 275 00081 %
Nelonen10,4 %13,4 %3 685 00070 %
Jim2,4 %2,4 %2 236 00043 %
Liv2,2 %2,2 %2 084 00040 %
Hero1,3 %1,6 %1 388 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,7 %3 979 00076 %
TV52,6 %2,7 %2 237 00043 %
Kutonen2,0 %1,9 %1 599 00030 %
Frii1,6 %1,5 %1 385 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %114 0002 %
TLC1,0 %0,8 %1 155 00022 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,0 %2 973 00057 %
STAR Channel2,8 %2,1 %1 768 00034 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 396 00027 %
Disney Finland5,3 %3,8 %2 205 00042 %
Music TV0,2 %0,1 %204 0004 %
Muut4,5 %3,4 %1 756 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 673 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.