Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 220 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,1 %11,3 %789 00058 %
Yle TV28,6 %6,9 %888 00065 %
Yle Teema1,1 %1,0 %281 00021 %
Yle Fem0,6 %0,6 %262 00019 %
Yle yhteensä21,5 %19,8 %1 044 00076 %
MTV317,5 %21,3 %990 00072 %
Sub6,2 %6,4 %777 00057 %
AVA3,4 %3,8 %576 00042 %
C More Total2,5 %1,4 %149 00011 %
MTV yhteensä29,5 %32,9 %1 123 00082 %
Nelonen14,4 %17,6 %990 00072 %
Jim3,7 %3,3 %601 00044 %
Liv3,7 %3,9 %602 00044 %
Hero1,2 %1,1 %315 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,0 %25,9 %1 086 00079 %
TV54,4 %4,2 %588 00043 %
Kutonen2,8 %2,4 %455 00033 %
Frii1,6 %1,4 %360 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %46 0003 %
TLC1,4 %1,2 %275 00020 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,8 %855 00062 %
STAR Channel6,0 %4,6 %509 00037 %
National Geographic Channel2,6 %2,1 %354 00026 %
Disney Finland8,6 %6,7 %622 00045 %
Music TV0,5 %0,2 %98 0007 %
Muut6,2 %4,6 %442 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 220 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.