Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 260 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %9,5 %807 00059 %
Yle TV28,6 %6,3 %889 00065 %
Yle Teema0,8 %0,7 %284 00021 %
Yle Fem0,6 %0,7 %260 00019 %
Yle yhteensä20,5 %17,2 %1 042 00076 %
MTV319,4 %24,4 %1 052 00077 %
Sub6,9 %7,1 %765 00056 %
AVA3,8 %4,4 %603 00044 %
C More Total0,8 %0,5 %130 0009 %
MTV yhteensä31,0 %36,5 %1 184 00086 %
Nelonen14,9 %18,1 %957 00070 %
Jim3,7 %3,0 %548 00040 %
Liv3,3 %3,4 %588 00043 %
Hero1,1 %1,1 %299 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,0 %25,6 %1 052 00077 %
TV54,0 %4,0 %589 00043 %
Kutonen2,7 %2,8 %487 00036 %
Frii2,2 %2,0 %355 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %48 0004 %
TLC1,2 %1,0 %260 00019 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,1 %838 00061 %
STAR Channel5,1 %4,2 %562 00041 %
National Geographic Channel4,1 %2,5 %406 00030 %
Disney Finland9,3 %6,7 %713 00052 %
Music TV1,0 %0,4 %120 0009 %
Muut4,8 %3,6 %436 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 260 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.