Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 263 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %25,1 %1 719 00067 %
Yle TV26,8 %5,3 %1 686 00065 %
Yle Teema2,2 %2,6 %884 00034 %
Yle Fem1,5 %1,4 %808 00031 %
Yle yhteensä39,4 %34,4 %1 989 00077 %
MTV317,0 %22,9 %1 877 00073 %
Sub3,4 %3,3 %1 291 00050 %
AVA1,8 %2,0 %979 00038 %
C More Total1,0 %1,0 %246 00010 %
MTV yhteensä23,1 %29,2 %2 064 00080 %
Nelonen10,1 %12,6 %1 715 00066 %
Jim2,8 %2,5 %1 078 00042 %
Liv1,4 %1,4 %969 00038 %
Hero1,1 %1,4 %734 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,0 %1 878 00073 %
TV52,8 %2,9 %1 144 00044 %
Kutonen3,3 %3,4 %1 025 00040 %
Frii1,5 %1,6 %668 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %80 0003 %
TLC0,5 %0,4 %513 00020 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,7 %1 488 00058 %
STAR Channel3,1 %2,3 %974 00038 %
National Geographic Channel4,3 %2,6 %870 00034 %
Disney Finland7,3 %4,9 %1 277 00049 %
Music TV0,5 %0,1 %103 0004 %
Muut5,9 %4,8 %944 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 263 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.