Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %25,5 %1 646 00069 %
Yle TV26,1 %5,3 %1 571 00066 %
Yle Teema2,3 %2,6 %877 00037 %
Yle Fem1,5 %1,4 %792 00033 %
Yle yhteensä39,5 %34,9 %1 861 00078 %
MTV317,0 %22,7 %1 765 00074 %
Sub3,3 %3,2 %1 238 00052 %
AVA1,9 %2,0 %965 00040 %
C More Total0,9 %0,9 %229 00010 %
MTV yhteensä23,1 %28,9 %1 935 00081 %
Nelonen10,0 %12,4 %1 597 00067 %
Jim2,8 %2,5 %1 045 00044 %
Liv1,4 %1,4 %934 00039 %
Hero1,1 %1,5 %730 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,7 %1 749 00073 %
TV52,8 %2,9 %1 122 00047 %
Kutonen3,3 %3,5 %987 00041 %
Frii1,5 %1,6 %655 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC0,4 %0,4 %502 00021 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,7 %1 428 00060 %
STAR Channel2,9 %2,2 %913 00038 %
National Geographic Channel4,3 %2,6 %849 00035 %
Disney Finland7,3 %4,8 %1 202 00050 %
Music TV0,5 %0,1 %100 0004 %
Muut5,8 %4,8 %891 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 105 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.