Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 368 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,5 %1 264 00088 %
Yle TV25,1 %4,8 %1 071 00074 %
Yle Teema2,3 %2,5 %711 00049 %
Yle Fem1,7 %1,5 %669 00046 %
Yle yhteensä37,5 %33,3 %1 319 00092 %
MTV318,9 %25,0 %1 257 00087 %
Sub2,6 %2,2 %817 00057 %
AVA2,6 %2,8 %801 00056 %
C More Total0,5 %0,4 %140 00010 %
MTV yhteensä24,6 %30,4 %1 313 00091 %
Nelonen11,6 %14,2 %1 114 00077 %
Jim2,4 %2,1 %767 00053 %
Liv2,3 %2,1 %717 00050 %
Hero1,2 %1,5 %609 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %19,9 %1 213 00084 %
TV53,3 %3,0 %842 00058 %
Kutonen2,6 %2,4 %673 00047 %
Frii2,1 %1,9 %515 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %37 0003 %
TLC0,8 %0,8 %388 00027 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,5 %1 019 00071 %
STAR Channel2,5 %2,0 %608 00042 %
National Geographic Channel3,2 %1,9 %568 00039 %
Disney Finland5,7 %3,9 %789 00055 %
Music TV0,1 %0,1 %47 0003 %
Muut5,4 %3,9 %579 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 368 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.