Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,1 %3 560 00068 %
Yle TV26,5 %4,8 %3 342 00064 %
Yle Teema2,0 %2,2 %1 749 00033 %
Yle Fem1,5 %1,5 %1 666 00032 %
Yle yhteensä38,6 %32,6 %4 073 00078 %
MTV320,3 %26,6 %3 967 00076 %
Sub3,3 %3,2 %2 559 00049 %
AVA2,5 %2,7 %2 140 00041 %
C More Total0,8 %0,5 %439 0008 %
MTV yhteensä26,8 %33,0 %4 322 00082 %
Nelonen10,8 %13,6 %3 628 00069 %
Jim2,5 %2,2 %2 131 00041 %
Liv2,3 %2,3 %2 132 00041 %
Hero0,9 %1,2 %1 399 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,3 %3 937 00075 %
TV52,6 %2,6 %2 215 00042 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 765 00034 %
Frii1,8 %1,8 %1 367 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %127 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 119 00021 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,7 %3 002 00057 %
STAR Channel2,7 %2,0 %1 847 00035 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %1 524 00029 %
Disney Finland5,6 %3,9 %2 434 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %208 0004 %
Muut4,3 %3,4 %1 737 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 683 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.