Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %23,6 %1 818 00068 %
Yle TV26,8 %4,9 %1 737 00065 %
Yle Teema1,9 %2,3 %880 00033 %
Yle Fem1,2 %1,4 %812 00030 %
Yle yhteensä38,6 %32,1 %2 139 00080 %
MTV322,8 %28,9 %2 052 00077 %
Sub3,2 %3,0 %1 272 00048 %
AVA2,8 %2,8 %1 070 00040 %
C More Total1,2 %0,4 %228 0009 %
MTV yhteensä30,0 %35,2 %2 211 00083 %
Nelonen11,1 %14,3 %1 915 00072 %
Jim2,2 %2,1 %1 079 00040 %
Liv2,8 %3,0 %1 145 00043 %
Hero1,1 %1,3 %664 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,6 %2 053 00077 %
TV52,5 %2,4 %1 084 00041 %
Kutonen1,1 %1,1 %643 00024 %
Frii1,8 %1,7 %675 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0001 %
TLC1,5 %1,2 %654 00025 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,9 %1 498 00056 %
STAR Channel2,5 %2,0 %832 00031 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %593 00022 %
Disney Finland3,9 %3,0 %1 047 00039 %
Music TV0,1 %0,0 %84 0003 %
Muut2,7 %2,2 %792 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 415 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.