Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 057 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %26,4 %1 621 00068 %
Yle TV26,9 %6,2 %1 485 00062 %
Yle Teema1,8 %1,9 %852 00036 %
Yle Fem0,7 %0,7 %688 00029 %
Yle yhteensä38,8 %35,3 %1 826 00076 %
MTV317,0 %22,8 %1 767 00074 %
Sub3,2 %3,2 %1 291 00054 %
AVA1,4 %1,7 %888 00037 %
C More Total2,7 %0,9 %341 00014 %
MTV yhteensä24,3 %28,6 %1 897 00079 %
Nelonen10,2 %12,9 %1 646 00069 %
Jim2,7 %2,8 %1 087 00045 %
Liv1,4 %1,3 %986 00041 %
Hero1,5 %2,1 %732 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %19,0 %1 771 00074 %
TV52,6 %2,8 %1 101 00046 %
Kutonen3,2 %3,1 %977 00041 %
Frii1,2 %1,1 %667 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC0,5 %0,4 %545 00023 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,0 %1 432 00060 %
STAR Channel3,0 %2,4 %930 00039 %
National Geographic Channel3,9 %2,4 %804 00034 %
Disney Finland6,9 %4,8 %1 129 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %101 0004 %
Muut4,9 %4,2 %824 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 057 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.